06 detsember 2006

Vene muusika hing...


Sain alles täna aru, kui väga ma armastan vene muusikat!!! Prokofjev, Tšaikovski, Rahmaninov....romantism! ....ma tunnen kuidas ma nende muusikaga lausa ühte sulan.

Sergei Rahmaninovi 2. klaverikontsert on lihtsalt üks romantilisemaid teoseid, mis eales kirjutatud. Mina kui üdini romantik...no ma lihtsalt naudin selle loo igat nooti...igat takti...Kui ma oleksin helilooja...elades ükskõik millisel ajastul siis...hoolimata sõdadest, modernismist, minimalismist, barokist, renessansist, klassitsismist ja Nõukogude Liidust - ma kirjutaks kaa samasugust muusikat ma arvan....kindlasti mitte nii geniaalset...kuid idee poolest - romantilist ning kirglikku...
Hetkel on meil trioga kavas ka Rahmaninovi Eleegiline trio...samad sõnad!!!! Ma olen armunud...ma oleks tahtnud tunda seda meest, kes sellist muusikat kirjutab...
Tähelepanuväärne on ka see, et klaverikontserdi kirjutas ta ju vaevu 20 aastasena...milline südantlõhestavalt kirglik ning armuvalust karjuv muusika nii noore inimese sulest.... väga traagiline...kuid lihtsalt lummav!!! Klaverikontserti mängime me Muusikaakadeemia sümfooniaorkestriga pühapäeval, 10.detsembril Estonia kontsertsaalis, solistiks Sten Lassmann

...ma ilmselt sulan seal laval....selle teose kõrval kahvatub isegi Beethoven!!!


muusika on ime, suur ime!!!

5 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Sa ise ka oled suur ime!

:-)))))))Ainult omasugune tunneb omasuguse ära!

Maarit ütles ...

nojah...kui Te nii arvate, härra/proua Anonymous...

Anonüümne ütles ...

Tema muusikas on tõesti midagi erilist!Ja Sinul on - peale selle, et sa oled väga armas ja mõnus õeraas!!!- see eriline võime seda ju ära tunda, see on fakt, ning seda mängida on privileeg. Sergei Rahmaninovi hingeelu ja armastusega olid ka sellised mitmesugused lood... soovitan väga tema kirju lugeda. Lihtsalt huvitav teiste mõtetes sorida;)
Ei, tõsiselt- ta on seal kirjades mitmesugune - oma noorusaja (no midagi 17 a)armastatuga ta on selline toredasti lõõpiv, muide, ja Temake annab sama teksti vastu. Selline üle sajandi vanune lõõp...
ja küll tal oli ikka aega kirjutada! Terve paks raamat on täis. (Kusjuures see köide sisaldab kirju ENNE Venemaalt lahkumist!)Ja ühes kirjas kurdabki , et on terve päeva oma kätt vaevanud - harjutamise, heliloomingu kirjapaneku ja/või mingite (mh muide Tšaikovski antud) arranžeerimisülesannetega vms ning mitu kirja juba kirjutanud, et nüüd nagu hakkab käsi ära väsima...
Ühel väga kenal päeval kui ta on lõpetanud mingi kauni prelüüdi(kuupäevad on noodis olemas), on ta kurtnud ühes kirjas, et küll tänavu on siin meie mõisas kehv saak, kõige pärast peab muretsema. Muuseas, Pletnjov on plaadistanud Rahmaninovi Šveitsi villas plaadi tema klaveril. Ehh, ma hakkasin loengut pidama. Ma tean üht õppejõudu EMTA-s, kes vene m-t hästi tunneb...:)))
Piret

Maarit ütles ...

Õeraas...külla Sa oled mul ikka tarkpea....nii lahe!!! :D
Tule pühapäeval kontserdile kaa;)

Unknown ütles ...

Vene muusika ja kirjandus ka! Sa pole oma armastuses üksi!