29 september 2008

Linnamelu, tänavamuusikud ja rõdud


Málaga kesklinnas jalutades võib kohe märgata mitut eripära: tänavamuusikud, igas vanuses ja igal tasemel ning seda, et isegi südalinnas ehitatakse kogu aeg midagi. Üle ühe maja on näha tellinguid. Sama lugu on ka teedega! 
Minu kodutänaval on umbes 10 maja maha lammutatud ning on näha, et vana, hambutult naerva fassaadi taha hakkab kerkima uus kodu. Oma kodusid nimetavad nad uhkelt Villadeks ning ei kõhkle hetkekski seda suurte tähtedega majale kirjutada - "Villa Carmen" või "Villa Julieta".
Arhidektuur on üks esimesi asju, mis mind siin väga köitis. Siin on segatud mitmed jooned ning ka näiteks araabia mõjud on näha-tunda. Enamus maju on kivist...tähendab, kõik majad mida seni näinud olen, kui mõtlema hakata...:D
Minu kodurajoon Victoria, asub ühe künka tõusval küljel, on Eesti mõistes Mustamäe ja Nõmme vahepealne - siin on oma väikeste aedadega Villa'd, kuid samas ka suuremad korrusmajad, milles mina näiteks elan. Igas aiakeses on koer ning rohkeid rõdusid kaunistavad suured lillepuhmad. Aiad on siinkohal tinglik nimetus, pigem väike terrass mitme põõsaga, sest majad on suht tihedalt üksteise külje alla ehitatud! 
Málaga on piklik sadamalinn, suunaga idast läände ning jaguneb kolme künka(meie mõistes - mäe) peale. 
Vanalinnaosa asub keskel.  Tänavad on kitsad, majad kõrged, rohkete rõdudega - mida mulle väga meeldib pildistada... ning hästi palju vabaõhukohvikuid.  Erinevatel tänavanurkadel mängivad tänavamuusikud - saksofoni, akordionit, viiulit, trompetit, kitarri...kes lihtsalt laulab ning märkasin korduvalt ka ühte poissi plokflöödi ja kahe koeraga, kes samal ajal magasid, kui ta ise mängis. Muusika pidi Málaga inimestele eriti südamelähedane olema. Tõepoolest, siin linnas kuuleb muusikat väga palju. Isegi rannas - onu, kes coca-colat ja fantat 1€ eest müüb, väike külmkapp seljas, hõiskab rõõmsalt laulda väikesel tertsil: "Co-ca-co-la, fan-ta, cer-ve-za(õlu) - to-do u-na eu-ro..." ("...kõik 1 euro ..."). Mu korteriomanik vilistab köögis ning isegi korealasest toanaaber laulab duši all. Ja mina? ...mina harjutan!:)
Üks asi veel...shopping! See linn on shopahoolikute unelm! :D Esiteks, mitte eriti kallis ja teiseks, milline valik! 
Küsisin toanaabrilt, et äkki ta teab soovitada, midagi peale peatänava shopinguvariandi....ja ta saatis mu ühte Viru-Keskus-kuubis ostukeskusesse! Too päev oli üsna palav ja kandsin vaid kerget toppi ja oh üllatust, kaubanduskeskuses veedetud 4-5h jooksul suutsin külmetada :D nõnda, et nüüd ravin kodus kurguvalu ja kerget nohu apelsinide, kiivide, sidruni ja meega!
Vaat sulle shopahoolik...(mis muidugi ei tähenda, et ma sealt keskusest vaid kurguvaluga naasesin;) hihi

Kommentaare ei ole: